ЗВІТ
ПРО ПРОХОДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ
студентки 5 курсу, групи УА
Ворожбітової Марини Анатоліївни
Практику проходила у 6 - А класі, в українській гімназії № 8
з 21. 11 до 16. 12 2011 р.
Груповий керівник Попова Олена Анатоліївна
Керівник від бази практики Атрохова Євгенія Владиславівна
1. Кількісні результати педагогічної практики
Відвідано 8 уроків учителів ( з них 5 мови, 3 літератури)
Проведено 14 уроків ( з них 9 мови, 5 літератури)
Відвідано 1 позакласний захід
Підготовлено 1 позакласний захід
2. Зміст та характеристика навчально-виховної роботи студента під час практики.
Педагогічну практику проходила у 8-й українській гімназії м. Севастополя. У школі було створено всі умови для проходження педагогічної практики. Більшість вчителів української мови й літератури мають стаж роботи більше десяти років, і також високу фахову й методичну підготовку. Шкільний кабінет української мови і літератури обладнаний технічними засобами навчання, а саме мультимедійним проектором, комп’ютером. Клас забезпечений наочними посібниками, науковою, навчальною та методичною літературою. Протягом усього перебування в школі я мала змогу отримувати консультації від учителя. Під час практики я провела 14 уроків. Усі уроки були обговорено з учителем. Ефективність уроку визначається якістю підготовки до нього вчителя. Це розробка уроку, його моделювання, яка полягає у цілепокладанні, відбору змісту навчального матеріалу, вибору методів навчання, проведення інструктажу з виконання домашнього завдання і багато чого іншого.
При підготовці я керувалася такими принципами, як визначання навчально-виховних завдань цілої теми. Необхідно продумати, які з них будуть вирішуватися на даному уроці, що головне в матеріалі уроку. Також, необхідно ретельно продумати методичні завдання підручника та можливого поєднання теми з завданнями уроку. Вирішити, які вміння та навички будуть відпрацьовуватися на даному уроці. Не забути про міжпредметні зв'язки, про основні знання, які є стрижневими в даному курсі.
Протягом трьох тижнів ми опрацьовували розділ морфології - іменник. При вивченні даного розділу, учні засвоїли, що вивчає розділ морфологія; морфологічні ознаки іменника, його синтаксичну роль; особливості поділу іменників за числами; знаходити іменники в реченні; пояснювати основні значення відмінків; відмінювати іменники.
Також при проходженні практики наша мета була допомогти вчителям школи і учням у створенні блогів. Взагалі ідея створення блогів ,на мою думку, це цікава ідея. По перше, читаючи чужі блоги можна знайти багато цікавого, що відбувається навколо тебе, побачити відео і фото, прочитати дуже цінну пораду, брати участь в дискусіях на різні теми. По друге, ти можеш відкрити у собі справжнього письменника. Також э можливість розвивати свої творчі здібності, ажде у блозі ти пишеш все, що твоїй душі завгодно, тим самим ти висловлюєш свою точку зору на ті чи інші предмети, але в дозволених межах. Систематизація знань і спостереження над розвитком своїх вражень також позитивний момент. У блозі намагаєшся зафіксувати або описати свої знання, це дозволяє більш точно спостерігати над своїми міркуваннями з даного приводу, а так само не дозволить забути придбаний і описаний досвід. Отже, створення блогів - це цікаво і корисно і для нас студентов - практикантов ,і для школярів, і для вчителів.
Також при проходженні практики наша мета була допомогти вчителям школи і учням у створенні блогів. Взагалі ідея створення блогів ,на мою думку, це цікава ідея. По перше, читаючи чужі блоги можна знайти багато цікавого, що відбувається навколо тебе, побачити відео і фото, прочитати дуже цінну пораду, брати участь в дискусіях на різні теми. По друге, ти можеш відкрити у собі справжнього письменника. Також э можливість розвивати свої творчі здібності, ажде у блозі ти пишеш все, що твоїй душі завгодно, тим самим ти висловлюєш свою точку зору на ті чи інші предмети, але в дозволених межах. Систематизація знань і спостереження над розвитком своїх вражень також позитивний момент. У блозі намагаєшся зафіксувати або описати свої знання, це дозволяє більш точно спостерігати над своїми міркуваннями з даного приводу, а так само не дозволить забути придбаний і описаний досвід. Отже, створення блогів - це цікаво і корисно і для нас студентов - практикантов ,і для школярів, і для вчителів.
3. Найтиповіші помилки, найбільші труднощі у навчально-виховній роботі
В ході проведення практики я зіткнулася з такими труднощами як слабке знання особистості школяра і класного колективу. В моєму випадку іноді важко було знайти контакт з деякими учнями. Тобто виховний процес будується не просто на врахуванні індивідуальних особливостей вихованців, а, перш за все, на ставленні до них як до відповідальних і свідомих суб'єктів діяльності. Якщо вчитель не бачить в учневі чогось цінного й цікавого, властивого тільки йому, вчитель втрачає контакт зі своїм учнем. Тому необхідно розвивати соціальний інтелект, здатність розуміти стан інших людей і передбачати розвиток різних ситуацій, які можуть виникнути під час взаємодії з учнями.
При плануванні плану конспекту зіткнулася з такою проблемою як протиставлення творчості і програмно методичної дисципліни. По перше головною проблемою - є проблема розвитку творчих здібностей учнів. Сьогодні від кожного учня ми хочемо побачити ініціативу у навчанні, творчу активну особистість. Але для того, щоб розвивати творчу особистість, ми повинні створити творчі умови. Адже творча активність розвивається в процесі діяльності, яка має творчий характер, яка змушує учнів пізнавати і дивуватися, знаходити рішення в нестандартних ситуаціях. Іноді при плануванні уроку не завжди була можливість використати інтерактивні методи навчання, тому що більшість часу треба було приділити вивченню нового матеріалу і його закріпленню.
Іноді виходила перевантаженість змісту навчального матеріалу, але з цім втрачалось головне за численними деталями. Незважаючи на те, що 6 – А класі – це клас, який вивчає українську мову і літературу за іншою програмою, тобто кількість годин на вивчення теми більше, ніж у інших класах, але були такі теми, коли на уроці треба було охопити досить великий матеріал і засвоїти його. І звичайно, що більшості учнів було важко його засвоїти, тому що мало часу залишалось на його закріплення. Адже на наступний урок, за програмою, необхідно вивчати нову тему.
Зіткнулася з такою проблемою як слабкий розвиток групових форм навчання.
Організувати ефективну роботу в малих групах – це завжди важко і підготовка займає багато часу. Якщо вчитель дуже рідко використовує таку форму, то це природно, що в учнів не виробляються навички співпрацювати в групі, взаємодіяти один з одним і вирішувати колективно поставлені вчителем задачі. Але, якщо використовувати таку форму роботи, то активність учнів збільшується. Відомо, що учням буває психологічно складно звертатись за поясненням до вчителя і набагато простіше — до ровесників. В цій роботі слабкі учні виконують за обсягом будь-яких вправ на 20—30% більше, ніж у фронтальній роботі. Групова форма роботи сприяє також організації більш ритмічної діяльності кожного учня.
Прослідковувалась іноді пасивна позиція невеликої частини школярів в навчальному процесі, незважаючи на те, що на уроці використовувалися інтерактивні методи навчання і творчий підхід.
Особисті досягнення. Методичні творчі знахідки , відкриття, нестандартні рішення.
При проходженні практики в школі, головною метою для мене було отримання навичок у навчанні інших людей, навчитись володіти аудиторією, орієнтуватись в будь-яких ситуаціях, які виникають в процесі спілкування з учнями, а також навчитись викладати матеріал цікаво, застосовуючи різноманітні прийоми і методи навчання. Вчитель повинен робити все , щоб учні не "засинали" на заняттях, тобто повинен застосовувати активні методи навчання, а потім оцінювати знання, і якщо потрібно-виправляти і доповнювати. Необхідно також приділяти увагу самостійній роботі учнів.
Застосування активних методів навчання: дискусій, ділових ігор, зацікавить учнів ще більше. Паралельно з вивченням теоретичних питань, учні повинні вирішувати задачі, тим самим розвиваючи логічне мислення. У моєму випадку, мені пощастило, тому що у кабінеті був проектор. Використання презентацій більш концентрує увагу учнів, ніж просто малювання на дошці і також це підвищує їх активність і пізнавальний інтерес на уроці. Також поділ класу на малі групи – це теж один з варіантів підвищення пізнавальної активності, адже тісна співпраця і виконання завдань колективно дає позитивний результат, навіть проявляється активність тих учнів, які в загалі не працюють. Також на уроках літератури використання такого методу як «асоціативний кущ». Він сприяє розвитку логічного мислення творчої уяви школярів. Цей метод можна використовувати під час вивчення будь – якої теми. Взагалі використання ігрових технологій на уроках української мови і літератури сприяє розвитку творчих здібностей учнів. Найчастіше я використовувала такі технології як, кросворди, «мозкова атака» - метод гри, лінгвістичні дослідження й експерименти, гра «Хто більше», ситуативні вправи.
Загальні висновки. Чого навчилися на практиці, які виявили прогалини.
Практика дала мені можливість отримати навички у навчанні інших людей, навчитися володіти аудиторією, створювати і планувати уроки різних типів з української мови і літератури, перевіряти різні види письмових робіт, оцінювати та аналізувати їх, планувати роботу з розвитку мови, працювати над наочністю у класі, виготовляти дидактичний матеріал для уроків, організовувати позакласну роботу. Педагогічна практика поглибила, закріпила знання з фахових і психолого - педагогічних дисциплін, здобуті в інституті, та дала змогу застосувати їх на практиці. Дала змогу відповідно до знань з педагогіки, психології й фізіології проводити навчально-виховну роботу з дітьми середнього шкільного віку. Показала функції класного керівника й дала змогу випробувати себе в них.
Этот комментарий был удален автором.
ОтветитьУдалить Розберіться із своїми керівниками (від бази практики Атрохова).
ОтветитьУдалить Відвідано 1 позакласних заходів чи «позакласний захід»?
Підготовлено 1 позакласнИХ заходів ???
Правильно називайте навчальний заклад - повна назва.
«Великий стаж» - стилістичний огріх, краще «мають стаж більше …
Технічними засобами, то їх має бути декілька, а у вас тільки один?
Уроки обговоренО
Гідність – «достоїнство» у уроку не може бути, мабуть, якість, ефективність
Данний – русизм, уникайте
Приберіть «саме»
Розширте спектр свої знахідок та труднощів. Там має бути текст з 4-5 абазаців.
Прохання до всіх: хоча звіт – це офіційний документ, намагайтеся, щоб він був індивідуальний, розкривав вашу особистість. Дотримуйтесь наукового стилю, але не зловживайте кліше, формалізованими виразами, бо ви губитеся за цими формами.
І більше прикладів: типи (які саме), нетрадиційні уроки (які саме), види вправ (які саме) тощо.
Це вже змістовніше і цікавіше. Так спільними зусиллями ми анпишимо нарешті звіти, що людям не тільки не соромно показувати, а й приємно читати.
ОтветитьУдалитьЯ нарешті зрозуміла, чому ви (не ви особисто) пишете такі куці звіти, бо користуєтесь схемою. Але схема - лише схема, а потрібно було спочатку уважно почитати рекомендації до захисту і звіту. А наші студенти думають, що якщо на 3 курсі щось написали, то й на 5-му так пройде. Забувають, що вони знають і вміють більше ніж третьокурсник.
Марино, у вашому звіті нічого немає про вашу позакласну роботу (блоги у школі).
Зараз преключіться на якусь іншу роботу, а потім ще раз пречитаєте вимоги і рекомендації, якщо будете вважати доцільним - внесете доповнення у звіт.
Ще чекаємо самоаналізи ваших уроків.
Ви молодчина, одна з найперших узагальнили свій досвід, ваша робота - допомога іншим, тому й до них вимоги відповідні. Чуєте всі, хто ще у процесі написання звіту: уважно вивчіть вимоги і рекомендації, не робіть звіти куцим, демонструйте себе якнайкраще і найповніше!