пятница, 16 декабря 2011 г.

Звіт



ЗВІТ
ПРО ПРОХОДЖЕННЯ  ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ

студентки  5 курсу,  групи  УА
Ворожбітової Марини Анатоліївни


Практику проходила у 6 - А класі, в українській гімназії № 8
з  21. 11  до  16. 12  2011 р.
Груповий керівник                Попова Олена Анатоліївна
Керівник від бази практики  Атрохова Євгенія Владиславівна

1.    Кількісні результати педагогічної практики

Відвідано 8 уроків учителів ( з них 5  мови, 3  літератури)
Проведено 14  уроків ( з них 9  мови,  5  літератури)
Відвідано    1  позакласний захід
Підготовлено  1 позакласний захід

2.    Зміст та характеристика навчально-виховної роботи студента під час практики.
Педагогічну практику проходила у 8-й  українській гімназії  м. Севастополя. У школі було створено всі умови для проходження педагогічної практики. Більшість вчителів української мови й літератури мають стаж роботи більше десяти років, і також високу фахову й методичну підготовку. Шкільний кабінет української мови і літератури  обладнаний технічними засобами навчання, а саме мультимедійним проектором, компютером. Клас забезпечений наочними посібниками, науковою, навчальною та методичною літературою. Протягом усього перебування в школі я мала змогу отримувати консультації  від учителя. Під час практики  я провела 14 уроків. Усі уроки були обговорено з учителем. Ефективність уроку визначається якістю підготовки до нього вчителя. Це розробка уроку, його моделювання, яка полягає у цілепокладанні, відбору змісту навчального матеріалу, вибору методів навчання, проведення інструктажу з виконання домашнього завдання і багато чого іншого.
При підготовці я керувалася такими принципами, як визначання навчально-виховних завдань цілої теми. Необхідно продумати, які з них будуть вирішуватися на даному уроці, що головне в матеріалі уроку. Також, необхідно ретельно продумати методичні завдання підручника та можливого поєднання теми з завданнями уроку. Вирішити, які вміння та навички будуть відпрацьовуватися на даному уроці. Не забути про міжпредметні зв'язки, про основні знання, які є стрижневими в даному курсі.
Протягом трьох тижнів ми опрацьовували розділ морфології - іменник. При вивченні даного розділу, учні засвоїли,  що вивчає розділ  морфологія; морфологічні ознаки іменника, його синтаксичну роль; особливості поділу іменників за числами; знаходити іменники в реченні; пояснювати основні значення відмінків; відмінювати іменники.
     Також при проходженні практики наша мета була допомогти вчителям школи і учням у створенні блогів. Взагалі ідея створення блогів ,на мою думку, це цікава ідея. По перше, читаючи чужі блоги можна знайти багато цікавого, що відбувається  навколо тебе, побачити відео і фото, прочитати дуже цінну пораду, брати участь в дискусіях на різні теми.  По друге, ти можеш відкрити у собі справжнього письменника. Також э можливість розвивати свої творчі здібності, ажде у блозі ти пишеш все, що твоїй душі завгодно, тим самим ти  висловлюєш свою точку зору на ті чи інші предмети, але в дозволених межах. Систематизація знань і спостереження над розвитком своїх вражень також позитивний момент. У блозі намагаєшся зафіксувати або описати свої знання, це дозволяє більш точно спостерігати над своїми міркуваннями з даного приводу, а так само не дозволить забути придбаний і описаний досвід. Отже, створення блогів - це цікаво і корисно і для нас студентов - практикантов ,і для школярів, і для вчителів.
3.    Найтиповіші помилки, найбільші  труднощі у навчально-виховній роботі
В ході проведення практики я зіткнулася з такими труднощами як слабке знання особистості школяра і класного колективу. В моєму випадку іноді важко було знайти контакт з деякими учнями. Тобто виховний процес будується не просто на врахуванні індивідуальних особливостей вихованців, а, перш за все, на ставленні до них як до відповідальних і свідомих суб'єктів діяльності. Якщо вчитель не бачить  в учневі чогось цінного й цікавого, властивого тільки йому, вчитель втрачає контакт зі своїм учнем. Тому необхідно розвивати соціальний інтелект, здатність розуміти стан інших людей і передбачати розвиток різних ситуацій, які можуть виникнути під час взаємодії з учнями.

При плануванні плану конспекту зіткнулася з такою проблемою як протиставлення творчості і програмно методичної дисципліни.  По перше головною проблемою - є  проблема розвитку творчих здібностей учнів. Сьогодні від кожного учня ми хочемо побачити  ініціативу у навчанні, творчу активну особистість. Але для того, щоб розвивати творчу особистість, ми повинні створити творчі умови. Адже творча активність розвивається в процесі діяльності, яка має творчий характер, яка змушує учнів пізнавати і дивуватися, знаходити рішення в нестандартних ситуаціях. Іноді при плануванні уроку не завжди була можливість використати інтерактивні методи навчання, тому що більшість часу треба було приділити вивченню нового матеріалу і його закріпленню.

Іноді виходила перевантаженість змісту навчального матеріалу, але з цім втрачалось головне за численними деталями. Незважаючи на те, що 6 – А класі – це клас, який вивчає українську мову і літературу за іншою програмою, тобто кількість годин на вивчення теми більше, ніж у інших класах, але були такі теми, коли на уроці треба було охопити досить великий матеріал і засвоїти його. І звичайно, що більшості учнів було важко його засвоїти, тому що мало часу залишалось на його закріплення. Адже на наступний урок, за програмою, необхідно вивчати нову тему.

Зіткнулася з такою проблемою як слабкий розвиток групових форм навчання.
Організувати ефективну роботу в малих групах – це завжди важко і підготовка займає багато часу. Якщо вчитель дуже рідко використовує таку форму, то це природно, що в учнів не виробляються навички співпрацювати в групі, взаємодіяти один з одним і вирішувати колективно поставлені вчителем задачі. Але, якщо використовувати таку форму роботи, то активність учнів збільшується.  Відомо, що учням буває психологічно складно звертатись за поясненням до вчителя і набагато простіше — до ровесників.  В цій роботі слабкі учні виконують за обсягом будь-яких вправ на 20—30% більше, ніж у фронтальній роботі. Групова форма роботи сприяє також організації більш ритмічної діяльності кожного учня.

Прослідковувалась іноді пасивна позиція  невеликої частини школярів в навчальному процесі, незважаючи на те, що на уроці використовувалися інтерактивні методи навчання і творчий підхід.

Особисті досягнення. Методичні творчі знахідки , відкриття, нестандартні рішення.
При проходженні практики в школі, головною метою для мене було отримання  навичок у навчанні інших людей, навчитись володіти аудиторією, орієнтуватись в будь-яких ситуаціях, які виникають в процесі спілкування з учнями, а також навчитись викладати матеріал цікаво, застосовуючи різноманітні прийоми і методи навчання.  Вчитель повинен робити все , щоб учні не "засинали" на заняттях, тобто повинен застосовувати активні методи навчання, а потім оцінювати знання, і якщо потрібно-виправляти і доповнювати. Необхідно також приділяти увагу самостійній роботі учнів.
Застосування активних методів навчання: дискусій, ділових ігор, зацікавить учнів ще більше. Паралельно з вивченням теоретичних питань, учні повинні вирішувати задачі, тим самим розвиваючи логічне мислення. У моєму випадку, мені пощастило, тому що у кабінеті був проектор. Використання презентацій більш концентрує увагу учнів, ніж просто малювання на дошці і також це підвищує їх активність і пізнавальний інтерес на уроці. Також поділ класу на малі групи – це теж один з варіантів підвищення пізнавальної активності, адже тісна співпраця і виконання завдань колективно  дає позитивний результат, навіть проявляється активність тих учнів, які в загалі не працюють. Також на уроках літератури використання такого методу як «асоціативний кущ». Він сприяє розвитку логічного мислення творчої уяви школярів. Цей метод можна використовувати під час вивчення будь – якої теми.  Взагалі використання  ігрових технологій на уроках української мови і літератури  сприяє розвитку творчих здібностей учнів. Найчастіше я використовувала такі технології як, кросворди, «мозкова атака» - метод гри, лінгвістичні дослідження й експерименти, гра «Хто більше», ситуативні вправи.
Загальні висновки. Чого навчилися на практиці, які виявили прогалини.
Практика дала мені можливість отримати навички у навчанні інших людей, навчитися володіти аудиторією, створювати і планувати уроки різних типів з української мови і літератури, перевіряти різні види письмових робіт, оцінювати та аналізувати їх, планувати роботу з розвитку мови, працювати над наочністю у класі, виготовляти дидактичний матеріал для уроків, організовувати позакласну роботу. Педагогічна практика поглибила, закріпила знання з фахових і психолого - педагогічних дисциплін, здобуті в інституті, та дала змогу застосувати їх на практиці. Дала змогу відповідно до знань з педагогіки, психології й фізіології проводити навчально-виховну роботу з дітьми середнього шкільного віку. Показала функції класного керівника й дала змогу випробувати себе в них.

3 комментария:

  1. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  2.  Розберіться із своїми керівниками (від бази практики Атрохова).
     Відвідано 1 позакласних заходів чи «позакласний захід»?
    Підготовлено 1 позакласнИХ заходів ???
     Правильно називайте навчальний заклад - повна назва.
     «Великий стаж» - стилістичний огріх, краще «мають стаж більше …
     Технічними засобами, то їх має бути декілька, а у вас тільки один?
     Уроки обговоренО
     Гідність – «достоїнство» у уроку не може бути, мабуть, якість, ефективність
     Данний – русизм, уникайте
     Приберіть «саме»

     Розширте спектр свої знахідок та труднощів. Там має бути текст з 4-5 абазаців.

     Прохання до всіх: хоча звіт – це офіційний документ, намагайтеся, щоб він був індивідуальний, розкривав вашу особистість. Дотримуйтесь наукового стилю, але не зловживайте кліше, формалізованими виразами, бо ви губитеся за цими формами.
     І більше прикладів: типи (які саме), нетрадиційні уроки (які саме), види вправ (які саме) тощо.

    ОтветитьУдалить
  3. Це вже змістовніше і цікавіше. Так спільними зусиллями ми анпишимо нарешті звіти, що людям не тільки не соромно показувати, а й приємно читати.
    Я нарешті зрозуміла, чому ви (не ви особисто) пишете такі куці звіти, бо користуєтесь схемою. Але схема - лише схема, а потрібно було спочатку уважно почитати рекомендації до захисту і звіту. А наші студенти думають, що якщо на 3 курсі щось написали, то й на 5-му так пройде. Забувають, що вони знають і вміють більше ніж третьокурсник.

    Марино, у вашому звіті нічого немає про вашу позакласну роботу (блоги у школі).
    Зараз преключіться на якусь іншу роботу, а потім ще раз пречитаєте вимоги і рекомендації, якщо будете вважати доцільним - внесете доповнення у звіт.
    Ще чекаємо самоаналізи ваших уроків.
    Ви молодчина, одна з найперших узагальнили свій досвід, ваша робота - допомога іншим, тому й до них вимоги відповідні. Чуєте всі, хто ще у процесі написання звіту: уважно вивчіть вимоги і рекомендації, не робіть звіти куцим, демонструйте себе якнайкраще і найповніше!

    ОтветитьУдалить