вторник, 20 декабря 2011 г.

Самоаналіз уроку української літератури


у 6- А класі, 13.12.11
Тема. уроку С. Чернілевський. «Теплота родинного інтиму», «Забула внучка в баби  черевички».
Мета уроку.
ознайомити учнів із життям і творчістю поета, допомогти усвідомити зміст і красу його творів (навчальна);
розвивати навички виразного читання, коментування поетичних рядків, співвіднесення висловлених у них почуттів зі своїми власними (розвивальна);
виховувати любов до рідного дому, батьків, почуття відповідальності за них (виховна).
Тип уроку. вивчення біографії і творчого доробку письменника
При плануванні та проведенні уроку дотримувалася загально дидактичних вимог. Тип та структура уроку відповідають його цілям та завданням. Обрані шляхи досягнення мети, комплекс прийомів, завдань сприяли реалізації поставленої  мети: ознайомити учнів із життям і творчістю поета.
Планування та проведення уроку в цілому відповідає логіці навчального процесу. Структурні компоненти уроку визначені із врахуванням психологічних закономірностей засвоєння знань.
Урок розпочався із знайомством  з автором. Але перед тим, як  повідомити учням про письменника, за допомогою ілюстрацій, вони висказали свої  припущення (вік письменника, його родина, де працював, як став талановитим письменником). Прийом прогнозування створив певний емоційний настрій учнів і бажання більш дізнатися про письменника. Для досягнення мети я використовувала такі методи і прийоми навчання: усний виклад, бесіда, читання, створення «асоціативного куща». Мета уроку полягала не тільки у засвоєнні знань про письменника, але й створити певний емоційний настрій на сприймання поезії С. Чернілевського, викликати у них почуття, реакції, асоціації при читанні поезії.
За допомогою технічних засобів навчання мені вдалося сконцентрувати їх увагу. Але при проведені уроку я зіткнулася з такими труднощами як пасивна позиція частини школярів, недооцінка особливостей конкретного уроку, слабке врахування особистого чинника і сприятливих взаємовідносин між вчителем і учнями. Тобто не у всіх учнів вдалося викликати емоційний і чуттєвий стан при аналізі поетичних рядків.
Взагалі вивчення ліричних творів набагато складніше ніж прозового твору. Складність полягає у тому ,що емоційно забарвлений твір кожний учень сприймає по своєму ,у кожного виникають свої почуття ,емоції, думки, а іноді взагалі нічого не виникає. І тому дуже важко передбачити за допомогою яких з багатьох методів вдасться захопити дітей вивченням лірики.
На підсумковому етапі уроку учням було завдання створити «родинне коло».

Комментариев нет:

Отправить комментарий